Kaapstad Verander Area

Vandag


22°C / 16°C

Wind 31km/h


Reënval 0.2mm


Humiditeit 69%

Vrydag


24°C / 15°C

Wind 38km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 62%

Saterdag


25°C / 14°C

Wind 35km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 50%

Sondag


28°C / 16°C

Wind 21km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 42%

Maandag


25°C / 16°C

Wind 27km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 65%

Dinsdag


24°C / 16°C

Wind 37km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 64%

Nuusflitse
‘Fotobom bom Collins-woordeboek’ Japanse staatslui gebruik departementsgeld in seksklub Rowers blaas kitsbank op, vlug met geld Vry word op Zimbabwe-kampus verbied KZN: Vrou sterf in tref-en-trap-ongeluk Oscar: Belastingbetalers gaan opdok OB benodig R64 miljoen Gat in staat se sak kan tot hoër belasting lei Mthembu steeds in intensiewe sorg – ANC Man tronk toe wat stiefdogter verkrag Nene: Staat se gordel sal styf ingetrek word Man sterf toe hy van afleweringsvoertuig val Senzo Mchunu se vrou moet uit pos bedank - IVP Snik, gemmerkoekies word geslagloos Indonesië onderskep Australiese vliegtuig Duitsland stuur tieners terug wat glo by IS wou aan sluit KZN-mans lank tronk toe vir verkragting Kerkramp: Suid-Afrikaners se lyke steeds nie terug nie Heyns-moordsaak: Broer gaan dalk teen broer getuig SOE: Wil nie Nkandla-eis instel teen Jacob Zuma Oscar Pistorius: Eerste dag in die tronk Bloemfonteiners is ongesond, Kapenaars gesond Joodse mans ontevrede oor vroue-advertensies 5 jaar vir Pistorius Wraak-porno: Facebook moet IP-adresse verskaf Neusselle laat verlamde man wéér loop Oscar se beproewing sal nóóit verby wees nie - Aimée Bejaarde egpaar al vier keer beroof Oscar de la Renta sterf Weduwee onthul hoe PW nee sê vir staatshulp Panda's gee bewaarder grys hare Vier mans vas ná suuraanvalle op vroue Seun kritiek ná partytjie-verkragting WGO verklaar Nigerië Ebola-vry Britse toeristemoord: Verdagtes glo fisiek mishandel Japan: Twee vroueministers bedank weens korrupsie Indiese marathon ontaard in klug China skenk voedsel vir Ebola-lande Somerset-Wes: Vroue-rower skiet wag JZ: Waarom kritiek oor Nkandla - wat van PW? Texas: Ebola-personeel hoor vandag
Kuns en Vermaak

Gawe fliekblik op onderskatte Manet

Donderdag 18 Julie 2013 11:47 nm.

Édouard Manet se Le chemin de fer (Die spoorweg) 1872-’73.

Johan Myburg

Manet: Portraying Life

Cinema Nouveau-teaters

Manet: Portraying Life is die eerste fliek in die Exhibition-reeks waarin kykers toegang verkry tot verskeie groot internasionale kunsuitstallings én ’n kykie agter die skerms gebied word.

Manet: Portraying Life was ook die titel van die uitstalling, gewy aan Édouard Manet (1832-1883) se portretkuns, vroeër vanjaar in die Royal Academy of Arts in Londen.

Hoewel Manet dikwels die vader van modernisme genoem word, is dié enigmatiese kunstenaar, wat, terloops, nooit ’n Impressionis was of saam met dié groep uitgestal het nie, bra onderskat.

Dié uitstalling is byvoorbeeld die eerste poging om Manet se portretkuns indringend te beskou.

’n Oogmerk met die uitstalling, byeengebring deur Mary Anne Stevens van die Royal Academy en die Amerikaner Larry Nichols van die Toledo-kunsmuseum in Ohio, is om die fasette van Manet as moderne skilder te verken ten opsigte van die rol van die kunstenaar, die onderwerp, sy tegniek en sy verfaanwending.

Boonop het Manet geskilder in die tyd van die Nywerheidsrevolusie, die groeiende prominensie van fotografie en die modernisering van Parys onder aanvoering van baron Hausmann.

In dié rolprentaanbieding is dit die Britse televisieaanbieder Tim Marlow wat die woord voer. Hy is nie die gerusstellende en gesaghebbende aanbieder wat iemand soos Robert Hughes byvoorbeeld was nie en en hy kom ietwat onbeholpe voor.

Nietemin het die regisseurs, Phil Grabsky en Ben Harding, benewens die twee kurators ’n rits mense byeengebring met wie Marlow voor van die kunswerke gesprek voer. Nie kunskenners nie, maar skilders, skrywers en uitvoerende kunstenaars.

Op dié manier leer die kyker iets oor die werke, die omstandighede waarin dit geskilder is en les bes ’n bietjie biografiese detail.

Hoewel die konneksie tussen La musique aux Tuileries (1862) en die Hugh Lane-galery in Ierland dalk ’n raps buite die tema van Manet se portretkuns lê, is dit vir Suid-Afrikaanse kykers minstens interessant omdat die aanvangsversameling van die Johannesburgse Kunsmuseum in Joubertpark in 1910 deur Lane byeengebring is.

Hoewel ’n rolprent met die beste bedoelings ook nie die ervaring van ’n besoek aan ’n galery kan vervang nie, is dié weergawe ’n gawe tweede beste opsie. Die kamera luier voor talle van die werke en volg die verloop van gesprekke soos byvoorbeeld oor die Tuileries-skildery, die idiosinkratiese Le déjeuner dans l’atelier (1868), Le déjeuner sur l’herbe (1863) wat indertyd as skokkend gesien is en Olympia (1863).

En ’n mens kry iets van die gevoel van dié uitstalling, wat nougeset saamgestel is in die galerye van die Royal Academy.