Kaapstad Verander Area

Vandag


25°C / 15°C

Wind 37km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 52%

Sondag


27°C / 17°C

Wind 24km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 46%

Maandag


26°C / 16°C

Wind 29km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 65%

Dinsdag


25°C / 16°C

Wind 33km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 62%

Woensdag


23°C / 15°C

Wind 28km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 69%

Donderdag


22°C / 15°C

Wind 35km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 64%

Nuusflitse
Iran hang vrou wat vermeende verkragter vermoor Winter gaan swaar wees in Oekraïne, waarsku VN TB Joshua skenk begrafnisgeld TLC haal Honey Boo Boo van die lug Tweejarige sterf in Mali weens Ebola Twee vas ná Kagiso-rooftog Busongeluk in Nepal eis 14 Wapendepot van IS in Irak vernietig Polisie in New York met 'n byl aangeval Dokter vas nadat vrou op operasietafel sterf Ebola laat gesondheidswerker na Ivoorkus vlug Gasontploffing in Pole eis drie gesinslede Ebola: Japan se Clever-maatskappy skenk ‘slim’ gesigsmaskers Indië beskerm vlermuise teen vuurwerk Plaasaanval: Seun hardloop 3 km om hulp te soek Derek Swemmer verlaat Kovsies Kernkrag: SA en Rusland ontmoet in Drakensberge ‘Fotobom bom Collins-woordeboek’ Japanse staatslui gebruik departementsgeld in seksklub Rowers blaas kitsbank op, vlug met geld Vry word op Zimbabwe-kampus verbied KZN: Vrou sterf in tref-en-trap-ongeluk Oscar: Belastingbetalers gaan opdok OB benodig R64 miljoen Gat in staat se sak kan tot hoër belasting lei Senzo Mchunu se vrou moet uit pos bedank - IVP Snik, gemmerkoekies word geslagloos Indonesië onderskep Australiese vliegtuig Duitsland stuur tieners terug wat glo by IS wou aan sluit KZN-mans lank tronk toe vir verkragting Kerkramp: Suid-Afrikaners se lyke steeds nie terug nie Heyns-moordsaak: Broer gaan dalk teen broer getuig SOE: Wil nie Nkandla-eis instel teen Jacob Zuma Oscar Pistorius: Eerste dag in die tronk
Kuns en Vermaak

Dié oproep sou ‘Credo’ verryk

Vrydag 19 Julie 2013 7:31 nm.

Paul Boekkooi

Credo – Ndodana-Breen / Meersman / Black

ZK Matthews, Unisa, Pretoria

Die Vryheidshandves van 1955 het ’n dominerende invloed op Suid-Afrika se nuutgeformuleerde Grondwet van 1996 gehad. Om eersgenoemde se omvattende boodskap rondom vreedsame naasbestaan spesifiek op oudpres. Nelson Mandela se 95ste verjaardag te vier, is ’n briljante en bowenal simboliese inisiatief.

Donderdagaand se wêreldpremière van Credo, wat ook op SABC3 uitgesaai is, is ’n uiters tydige herinnering aan die inhoudelik morele aansien wat daardie handves betekenisvol gemaak het en waarvan die meeste komponente in ons Grondwet saamgevat is.

Die drie artistieke kragpunte waaromheen dié multimedia-oratorium draai, is die komponis Bongani Ndodana-Breen, librettoskrywer Brent Meersman en visuele towenaar Andrew Black.

Musiek en teks staan genadiglik uiters sentraal in dié groots opgesette opus. Beelde besit immers die neiging om die gehoor se aandag van die teks, sang en musiek af te lei.

Credo open treffend met ’n klanksnit uit ’n Mandela-toespraak waarin hy verduidelik vir watter ideaal hy bereid is om te sterf, ’n persoonlike credo waarvan hy nooit afgewyk het nie.

Ndodana-Breen snoer Meersman se teks, gegrond op ’n selfgepende, bykans epiese gedig, merendeels binne verrassend uiteenlopende style saam. Feitlik alles val gemaklik op die oor, maar ontgin selde bepaalde teksgedeeltes met ’n gewenste graad van emosionele diepte.

Helaas is die libretto nie volledig in die program gedruk nie. Dit maak dit moeiliker om die komponis se sukses al dan nie te evalueer. Die ensemblesang deur die Gauteng Choristers was stewig, al het hulle tydens klimakse ietwat ondervoed geklink.

Solobydraes deur Sibongile Khumalo, Monika Wassung en Otto Maidi was, soos te verwagte, uiters professioneel. Veral in die deel wat begin met “Around a stone fountain” het Khumalo die poëtiese inhoud vokaal uitdrukkingryk gehanteer. Dis jammer dat dieselfde graad van inspirasie nie altyd uit latere toonsettings gestraal het nie.

Maidi was deurgaans puik, veral in die duet saam met Wassung wat voorafgegaan is deur een van die komponis se meer inspirerende ingewings: die pastoraal-klinkende duet tussen die solo-hobo en Franse horings, asook, veel later, die vioolsolo. Wassung het groot klem geplaas op die aria wat met “Our beliefs” begin.

Ndodana-Breen se melodiese ontginning het beperkings. Talle gedeeltes het so idiomaties soos klankbaanmusiek geklink, maar sodra byvoorbeeld poliritmiese Afrika-teksture na vore kom, verander daardie indruk ten goede.

Black se verfilmde aandeel besit treffende en tekstoepaslike beeldmateriaal, maar daar is ook insetsels op die treffende agterdoek wat meer gemeen het met toerismebemarkingskote.

Tereg skrikwekkend is die beelde rondom opstande in die townships en onskuldiges wat deur polisie- en weermaglede neergevel word . . . “lest we forget”.

Credo huiwer so halfpad tussen ’n politieke en ’n artistieke manifes. Dit het waarde, maar sou selfs méér hê indien dit ’n oproep sou doen op ’n konsekwente inhoudelike handhawing van die ideale rondom albei genoemde dokumente.