Kaapstad Verander Area

Vandag


24°C / 15°C

Wind 37km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 62%

Saterdag


25°C / 15°C

Wind 36km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 53%

Sondag


28°C / 17°C

Wind 24km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 46%

Maandag


25°C / 16°C

Wind 28km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 63%

Dinsdag


25°C / 16°C

Wind 33km/h


Reënval 0.0mm


Humiditeit 62%

Woensdag


22°C / 16°C

Wind 27km/h


Reënval 0.2mm


Humiditeit 77%

Nuusflitse
Busongeluk in Nepal eis 14 Wapendepot van IS in Irak vernietig Polisie in New York met 'n byl aangeval Dokter vas nadat vrou op operasietafel sterf Ebola laat gesondheidswerker na Ivoorkus vlug Gasontploffing in Pole eis drie gesinslede Ebola: Japan se Clever-maatskappy skenk ‘slim’ gesigsmaskers Indië beskerm vlermuise teen vuurwerk Plaasaanval: Seun hardloop 3 km om hulp te soek Derek Swemmer verlaat Kovsies Kernkrag: SA en Rusland ontmoet in Drakensberge ‘Fotobom bom Collins-woordeboek’ Japanse staatslui gebruik departementsgeld in seksklub Rowers blaas kitsbank op, vlug met geld Vry word op Zimbabwe-kampus verbied KZN: Vrou sterf in tref-en-trap-ongeluk Oscar: Belastingbetalers gaan opdok OB benodig R64 miljoen Gat in staat se sak kan tot hoër belasting lei Senzo Mchunu se vrou moet uit pos bedank - IVP Snik, gemmerkoekies word geslagloos Indonesië onderskep Australiese vliegtuig Duitsland stuur tieners terug wat glo by IS wou aan sluit KZN-mans lank tronk toe vir verkragting Kerkramp: Suid-Afrikaners se lyke steeds nie terug nie Heyns-moordsaak: Broer gaan dalk teen broer getuig SOE: Wil nie Nkandla-eis instel teen Jacob Zuma Oscar Pistorius: Eerste dag in die tronk Bloemfonteiners is ongesond, Kapenaars gesond Joodse mans ontevrede oor vroue-advertensies 5 jaar vir Pistorius Wraak-porno: Facebook moet IP-adresse verskaf Neusselle laat verlamde man wéér loop Oscar se beproewing sal nóóit verby wees nie - Aimée Bejaarde egpaar al vier keer beroof Oscar de la Renta sterf Weduwee onthul hoe PW nee sê vir staatshulp
Kuns en Vermaak

Meditatiewe kuns uit klip gekap

Deur Johan Myburg Vrydag 16 Augustus 2013 12:04 vm.

Op ’n baai waar die see jare lank al rondgerolde klippe versamel, loop Wongil Jeon geboë met ’n langsteel 12-pond-hamer, sy oë soekend na die regte klip.

“Min of meer die grootte van ’n mens se kop,” verduidelik hy.

Jeon is een van die kunstenaars wat deelneem aan die Site_Specific-landkunsbiënnale wat môre in Plettenbergbaai in die Suid-Kaap ten einde loop.

Sy hamer het hy saamgebring van Seoel in Suid-Korea, die plek waar hy woon en werk.

En as hy ’n klip kry wat aan sy vereistes voldoen, maak sy oog ’n merk waar sy hamer met ’n swaaibeweging die klip tref en splyt: twee halfrondes wat netjies oopgebars op die sand lê.

Die helftes word een op ’n slag water toe gedra en net bokant die waterlyn gehou waar die uitspoelende brandertjie teen die klip opspat. Die spatlyn teken Jeon met ’n wit viltpen na, plaas die klip noukeurig by die ander helftes en dra die volgende een see toe om bespat te word.

Daarna soek hy na die volgende klip, swaai die hamer en klief die klip in twee.

Omdat bewaring en die minste versteuring van die natuur moontlik hoog op belangelyste is, val Jeon se gewelddadige benadering ’n mens op. Jare lank het ’n mens gewoond geraak aan die gedagte dat jy niks breek nie en dat jy net voetspore nalaat.

“Yatoo,” begin Jeon. “ ‘Ya’ beteken natuur en ‘too’ om te gooi. Dit is die benadering wat ek volg.”

Volgens Jeon kyk ’n mens as ’t ware deur ’n dun gordyn na die wêreld. Jy moet eers déúr daardie gordyn gaan om werklik te kan sien en te hoor wat die natuur sê.

“Dan eers snap ’n mens die naatlose verband tussen strome en berge, tussen lewende en nié-lewende elemente, tussen wind en skadu’s.”

Die meditatiewe aspek van Jeon se werk blyk onder meer uit sy tekeninge op rivierklippe: Met ’n takkie as stilus en water as ink teken hy patrone op klippe.

Net om starend te sit en kyk hoe die patrone verdwyn namate die klippe droog word.

Vir die Plettenbergbaai- biënnale pak Jeon die kliphelftes netjies uit in ’n kring en verbind die wit lyne op die klippe sodat dit ’n kartelende, dog ononderbroke lyn vorm.

“Die landkunstenaar voer ’n stil gesprek met die natuur,” sê Jeon. “Dit is die natuur wat die rigting van die kunswerk aandui.”

As die gety inkom, spoel die gekapte klippe met die skerp kante toe onder die sand. Die wit lyne vervaag en verdwyn. Die maal- en spoelproses begin. En mettertyd vergeet die klippe Jeon was daar. En onthou dit terselfdertyd.