’n Besige by en ’n blom wat son toe kyk, ’n sluipende kat en ’n sku muis. Of ’n hasie op die vlug en ’n verkleurmannetjie wat geduldig wag. Duidelik die werk van ’n kunstenaarshand. Teegoed wat in kunsgoed omtower is – so mooi soos spesiale stukkies Delft.

As leerder aan die Johannesburgse Skool vir Kuns, Drama, Ballet en Musiek (nou die Nasionale Kunsskool) het Linette ná matriek beeldende kunste studeer. Toe trou sy met die liefde van haar lewe, Chris Coetzee, en maak kinders groot. Maar oor die jare het haar talent nie verroes nie, soos haar wondermooie ontwerpe vir SARIE bewys.

ILLUSTRASIE Linette Coetzee

Jy het blou ink en ’n pen gebruik vir SARIE se teegoedreeks. Hoekom juis blou, en waarom met ’n eenvoudige balpunt?

As kind het ek ’n voorliefde vir blou-en-wit breekware gehad. Dit was altyd verbode items wat toegesluit was in tantes se vertoonkaste. Ek het blou ink en penne gekies omdat dit direk, spontaan en modern is. Dis ook ’n medium waarin jy doodle en gewoonlik dan by die beste idees uitkom.

Waarom wou jy jou kuns vir iets soos koppies en pierings inspan?

Ek het altyd meestal met olieverf gewerk, maar wou kuns skep wat funksioneel ook kan wees. Vir SARIE se reeks was die natuur jou inspirasie. Dit het natuurlik gebeur. Die sorgsame en geniale ontwerpelemente wat in die kleinste blommetjie of insek teenwoordig is, maak my elke dag bewus van die wonder van die Skepping.

ILLUSTRASIE Linette Coetzee

Jy’t onder meer ’n kat en muis geskets, ’n heuningby, ’n hasie . . . Hoekom spesifiek dié diere en insekte? Wat beteken hulle vir jou?

Dit is alledaagse diertjies in ons alledaagse lewe wat mense net nie meer raaksien nie. Ek wou hulle op ’n speelse manier weer in die kollig plaas.

Het jy ander diere en insekte geskets waarmee jy nie so tevrede was nie?

Nee, met hierdie reeks was dit asof my hand presies geweet het wat om te doen die oomblik toe ek die pen in my hand gehad het.

SARIE se reeks is vervaardig deur Gerhard Laubscher se maatskappy Inter Table Top Company (ITTC), wat eksklusiewe ontwerpe aan kliënte soos Gordon Ramsay en Carrol Boyes lewer. Hoe het julle ontmoet?

Gerhard was maar ’n moeilike mens om in die hande te kry! Sy werk vereis dat hy omtrent altyd in die buiteland is. Ek het vir byna twee jaar aangehou totdat ek hom te siene kon kry met van my kunswerke. Die eerste keer toe ek hom ontmoet het, het ek toevallig saam met ’n vriendin gaan breekware koop. Hy het ons vertel van sy swaar grootwordjare en hoe hy homself beloof het dat hy eendag uit net die beste en fynste porselein sal drink. Sy storie was vir my so roerend en inspirerend dat ek daar en dan besluit het ek wil saam met iemand met soveel passie werk.

ILLUSTRASIE Linette Coetzee

Wat is jóú gunsteling in die SARIEmooi-reeks?

Die verkleurmannetjie! As kind het ek een as troeteldier gehad.

Het jy ooit gedroom dat jou sketse eendag op ’n duursame koppie en piering sou pryk, en dit eksklusief vir SARIE?

Nadat ek Gerhard ontmoet het, het ek begin droom dat dit dalk kan realiseer. Maar die SARIE-reeks was ’n groot verrassing en vir my ’n baie groot eer.

2020 was ’n uitdagende jaar. Wat dink jy was die impak op ons leefwyse?

Mense het weer geleer om hul familie te koester en tyd te maak om vir hulself gesonde kos te berei. Ons het ons lewenswaardes herontdek.

Hoe is die kunswêreld in dié tyd beïnvloed? En hoe lyk die toekoms vir beeldende kunstenaars?

Beeldende kunstenaars is soms vreemde wesens wat deur hul emosies beheer word. Daar was baie angstigheid en onsekerheid in 2020, maar ek voel op die ou end het die basiese behoefte om deur kuns te kommunikeer die oorhand gekry. Deur die jare vertel kunswerke stories. Dit is ’n eerlike weergawe van die tyd waarin ons leef. Beeldende kunstenaars sal altyd in aanvraag wees, want hulle simboliseer vryheid van denke in ’n samelewing.

Kuns en kunstenaars is dus belangrik vir ons samelewing . . .

Ek dink nie dit word belangrik genoeg geag nie. Op skool word daar nie genoeg aandag aan die ontwikkeling van kreatiwiteit gegee nie. Kuns is veel meer as net daardie skildery wat teen die muur hang. Dit gaan oor ’n mens wat kreatief kan dink en oplossings vir probleme vind.

Vir jou was 2020 persoonlik ook ’n baie hartseer jaar. Jy het jou man, Chris, verloor.

Die hartseer bly. Ek mis hom. Ons was saam vandat ek veertien jaar oud was. Maar ek het goeie vriendinne, en my kinders help my deur hierdie tyd. Gelukkig voel ek goed wanneer ek teken.

Ietsie moois vir teetyd

Wie onthou Ouma se mooi teekoppies van fyn porselein wat in die uitstalkas in die voorhuis gebêre is? SARIEmooi gee daardie trend ’n eietydse kinkel met hierdie besonderse teekoppie-enkoekbordjiestel.

Dis asof die wêreld ná die Covid-inperking weer die belangrikheid besef van spesiale oomblikke saam met vriendinne, of ’n oomblik se wegkom van die kantoor – al is die kantoor dalk nou drie tree in die gang af. SARIEmooi meng die romantiek van elegante teekoppies uit ’n fyn teestel, met parmantige, trendy ontwerpe wat die hedendaagse vrou se oë sal laat vonkel.

Die SARIEmooi-teetydstel is deur Linette Coetzee van Kempton Park ontwerp en word deur Lavish’d, die aanlynwinkel van die Suid-Afrikaanse maatskappy Inter Table Top, vervaardig. Linette skets haar unieke ontwerpe met ’n gewone balpuntpen. Die eindproduk het kleurelemente wat aan die Delftse ontwerpstyl herinner, maar tog eietyds, aweregs en tong-in-diekies is.

Die stel, wat uit ’n teekoppie, piering en koekbordjie bestaan, kom in ’n pragtig ontwerpte geskenkboks en is die ideale geskenk aan jouself of ’n vriendin. Dit kan in die skottelgoedwasser gewas word en is teen afsplintering behandel. Teen R150 per stel, koop een of sommer al vier ontwerpe.

Bestel jou SARIEmooi-breekware hier

- LAVISH’D IS DIE AANLYN PLATFORM van die Suid-Afrikaanse maatskappy Inter Inter Table Top Company (Pty) Ltd, wat die afgelope veertig jaar eksklusiewe ontwerpe aan kliënte soos Gordon Ramsay, Marks & Spencer, Carrol Boyes en Jenna Clifford lewer. Die maatskappy het ’n aandeel in van die beste vervaardigers van tafelware ter wêreld, en lewer topgehalte porselein, erdeware, glasware en messegoed.